در هر لحظه آن باید انتظار مردن داشته باشید. در هر گوشه آن باید با موجوداتی مبارزه کنید که در یک چشم به هم زدن می توانند شما را از بین ببرند. در هر منطقه آن هم یک هیولا منتظر شماست. مرگ در بازی Dark Souls معنای دیگری دارد. این بازی بر خلاف سایر هم سبک هایش بازیکنان را با چالش های زیادی روبرو می کند و به آن ها می فهماند که زنده ماندن بسیار با ارزش است و برای آن باید تلاش کرد. دنیای اسرار آمیز و حماسی این بازی باعث شده تا علاقه مندان بسیار زیادی داشته باشد. Dark Souls بسیار منحصر به فرد است و گیم پلی آن خیلی ها را مجذوب خودش می کند.

به تازگی نیز در یک اقدام غیر منتظره، نسخه دوم بازی Dark Souls در مراسم VGA سال 2012 با نمایش یک CG بسیار زیبا معرفی شد. اما اطلاعاتی از این عنوان منتشر نشد تا همه علاقه مندان به این بازی را تشنه نگه دارد. پس از معرفی Dark Souls II مجله EDGE اعلام کرده که آن ها در تاریخ 20 دسامبر اولین اطلاعات رسمی این بازی را منتشر می کنند. نکته جالب درباره ساخت Dark Souls II این است که کارگردان آن تغییر کرده و بدون حضور خالق این سری یعنی آقای هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) ساخته می شود. این نسخه توسط توموهیرو شیبویا (Tomohiro Shibuya) و یویی تانیمورا (Yui Tanimura) ساخته می شود و آقای میازاکی نیز تنها نقش مشاور را در Dark Souls II ایفا می کند.



تیم جدید، بیشتر روی این موضوع تمرکز دارند که این مجموعه را منطقی تر کنند. به همین دلیل آن ها نویسندگان جدیدی را به تیم ساخت بازی اضافه کرده اند تا داستان بهتری برای این نسخه خلق شود. در واقع باید گفت که نسخه های قبلی داستان مشخصی نداشتند. آقای شیبویا می گوید که آن ها در این بازی می خواهند شخصیت های مستقل بیشتری را معرفی کنند. البته هنوز مشخص نیست که این شخصیت ها به چه صورت در بازی حضور پیدا می کنند و آیا روی داستان بازی تأثیر می گذارند یا خیر. او می گوید که آن ها می خواهند بازیکنان را با طراحی المان های جدید نگران کنند و آن ها را در چالش های بیشتری قرار دهند.

شیبویا به این موضوع نیز اشاره کرد که آن ها می خواهند هیجان بازی را به سطح عنوان The Elder Scrolls برسانند تا بازیکنان بیشتری این عنوان را تجربه کنند. اما اینکه تیم سازنده به چه شکلی می خواهند خودشان را به عنوان The Elder Scrolls نزدیک کنند، کاری بسیار سخت و دشوار برای آن ها به حساب می آید. شیبویا به مجله EDGE گفته که او بیشتر خودش را به عنوان فردی می بیند که دوست دارد بازی را هدایت کند تا اینکه آن ها را به یک بازی لطیف تر تبدیل کند. او می گوید که دوست دارد این بازی یک مسیر سرراست تر را در پیش بگیرد تا برای بازیکنان قابل قبول تر باشد. تا اینجای کار، مشخص شده که کارگردان جدید، دوست دارد تا بازی روند خوش دست تری به خودش بگیرد و در حین بالا بودن درجه سختی، بازیکنان احساس راحتی بیشتری داشته باشند.




همچنین خود Namco Bandai به این موضوع اشاره کرده که بازیکنان در Dark Souls II با سختی های بسیار زیادی روبرو می شوند که در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار چالش برانگیزتر هستند. Namco Bandai می گوید که این المان ها باعث می شوند تا نسخه های قبلی در برابر این بازی بسیار آسان تر به نظر برسند، اما در این حالت نیز بازیکنان با شخصیت پردازی های بهتر و جذاب تری روبرو می شوند که روند بازی را هیجان انگیزتر می کنند. حالت چندنفره نیز از نو طراحی شده و به نظر می رسد که بازیکنان تجربه جدیدتری را بدست می آورند. در بخش چندنفره، بازیکنان به عمق دنیای Dark Souls II خواهند رفت و تمام اتفاقاتی که برای آن ها رخ می دهند را می توانند با دیگران به اشتراک بگذارند.

شیبویا می گوید که آن ها قصد دارند فصل جدیدی از حماسه Dark Souls را پیش روی بازیکنان قرار دهند که در آن یک گیم پلی جدید و داستان خوبی را مشاهده خواهند کرد. همچنین بازیکنان در این نسخه آزادی بیشتری در گردش در محیط ها خواهند داشت. شیبویا اعتقاد دارد که این حرکت برای این سری از بازی ها الزامی بود و آن ها با این کار می توانند تحول بزرگی را در سری Souls به وجود بیاورند. کل تیم سازنده برای ساخت Dark Souls II تشنه هستند و می خواهند یک تجربه جدید را به وجود بیاورند که این کار با تغییر گیم پلی همراه بوده است. هدف تیم سازنده سورپرایز کردن بازیکنان با یک تجربه جدید است. تجربه ای که می توانند افراد بیشتری را به محیط های تاریک این بازی جذب کند. Dark Souls II برای Xbox 360 ،PS3 و PC در دست ساخت است، اما هنوز تاریخ عرضه آن مشخص نشده است.






نویسنده: مجید نوردوست